Monday, March 16, 2009

16 march 2009

Such a good, green and happy weekend for me. (^^,)spending my time with NAdiA and have a good time together.

Hujung minggu tek kamek ngan NAdiA pegi national park. Melawat dan melihat flora fauna kita. My only word to describe our activities… BEST. Dalam suasana alam semulajadi yang menyegarkan, kamek duak berehat di tepi air terjun yang cantik. layap jak kamek duak nangga alam semula jadi, salu nangga hutan batu jak, kali tok dapat nangga hutan betol-betol. (^^,)nait jambatan gantung, bejalan atas denai, turun nait bukit. Nang sehat la aktiviti kamek minggu tok. At first cuaca memeng tip top la, tapi toward the end tang ada jak hujan. Ehe, jadi anak tikus kamek duak sejok. Nasib la kamek ada embak baju spare, boleh juak kamek duak bersalin.

The day before, kamek pegi nangga sunset kat pantei. Masa ya la teringin gilak kamek maok ambik gambar. I wish I have an SLR of my own (uyot mesti tetak baca tok). Ada banyak potensi untuk shoot-shoot yang cantik. tapi apa boleh buat, udah kita sik berisik, nelan aik liyo jak~ Untuk melepas geram, kamek ambik gambar makey handphone jak la (^^,).

Malam minggu ya tek, sedang kamek ngan NAdiA nyaman-nyaman meratah ‘udang aruk garam’ tang ada jak muka yang dah lamak sik didiat muncul. ujang@noor nasriq. Tang ada jak muka urang tok datang ngagak meja kamek duak, nasib kamek sik tersembor terkejut. masih jenaka macam dolok, ujang tetap kawan keras kamek, just like during our days at chermai. Lalu panjang cerita kamek urang malam ya. Masing-masing dah ada kehidupan sendirik. Dah ada haluan sendirik. Suk juak la kamek nenga cerita geng-geng lamak dolok. selain ujang, ada juak kamek bertemu leni malam ya. Berseri-seri jak muka kawan sorang tok, al-maklum dah nak nait pelamin dengan haizal. Ehe.

Aritok, satu sejarah telah dilakar di pulau borneo. Di istana darul iman, Bandar seri begawan, Brunei Darussalam, perjanjian yang sangat penting telah dimetrai. Sejak dari kemasukan limbang bersama dalam wilayah Sarawak, Brunei tidak pernah menggugurkan tuntutan terhadap limbang. Tetapi hari ini, limbang akan terus berada bersama Sarawak. brunei telah bersetuju untuk menggugurkan tuntutan mereka terhadap wilayah limbang. Mudah-mudahan dengan perkembangan ini, limbang akan mendapat pembangunan yang lebih dan kemakmuran berpanjangan. limbang maju dalam sarawak, sarawak maju dalam malaysia.

No comments:

Post a Comment