Monday, March 16, 2009

re: 16 march 2009


jurney kamek start di tepi pantei, nunggu gugurnya matahari. kesayuan awan petang bersama hembusan bayu laut china selatan. sangat menyenangkan.
mula masuk lambir national park, denai hutan membawak kamek menuju jambatan gantung. latar belakang air terjun kecil yang cantik.
deruman air terjun menyapa kedatangan kamek duak. sempat begambar begayut (^^,)ehe
satu kawasan yang cantik. susunan nya yang semula jadi cukup mengagumkan. bayangkan ajak kuasa tuhan, menciptakan alam yang indah untuk kita. ehe, kamek duak sampei saruk, ingatkan tok waterfall nya, paduhal ada lagik ke depan. perjalanan diteruskan..
sampei kat waterfall yang pertama, udah rami paduhal urang ciya. ranger forestry sedia bertugas menjaga pengunjung-pengunjung ciya. pemandangan yang indah. mun sik cayak, pandang belakang~
setengah jam kamek duak kat waterfall pertama. berehat sambil minum aik mineral (kamek duak sik embak bekal) dan menghirup udara segar. lepas bergambar 3-4 snap, kamek angkat beg lalu beredar menuju waterfall ke-2. jam masa ya udah pukul 1130 pagi
perjalanan ke waterfall ke-2 lebih panjang dan mencabar. dari denai rata kamek duak nait dan turun bukit. banyak spesies pokok yang dapat ditemu, semua besar-besar. cahaya yang telus dari celah-celah daun memberi kesan pengcahayaan yang unik. giya juak akar-akar pokok yang membentuk tanggak semulajadi masa kamek nait dan turun bukit. (^^,)kamek duak sempat belajar cara mengadaptasi graviti. ehe, akhirnya kamek duak sampe kat 2nd waterfall. cantik gilak, puas mata memandang.
kepak juak bejalan, tapi terbalas dengan keindahan alam. rasa macam dalam gambar/tv jak masa ya. padan juak banyak tourist pegi citok. dalam suk-suk ya ada juak terasa gelik. bukan apa gelik, on da way ke ciya kamek duak ada nemu lintah yang pandey melompat. spesies tok ada kat area kita jak. ada sikok ngagak kasut NAdiA, nasib hero ada (^^,)
mun maok tauk, aik citok sejok bena. very refreashing. mula-mula memang maok ajak kamek berendam di ciya, tapi sikpa jak. dapat bepungas pun jadi la~ udah puas rilek, puas melihat alam, puas bergambar, kamek duak pun bergerak balit. unfortunately hujan lebat masa kamek duak balit. tapi sikpa it is part of the adventure (^^,)
ps cuti-cuti malaysia, anda pasti suka (^^,)ehe

No comments:

Post a Comment