Saturday, February 14, 2009

14 february 2009

Lately I met with a lot of people, mengenal cidak nya, berkerja dengan cidaknya malah berkawan dengan cidak nya. But what I had encounter today is very different. Something inspiring and make me think.

Ada seorang kawan kamek tok yang very plantey and gaok. Urang tok memang sik pandey nak serius, dan kita sik akan dapat pikey pun bila masa nya akan serius. Seorang yang pemanas dan bersuara besar. Ngelaka bunyi kasar dan selalu cakap besar. Memang udah cukup ciri-ciri seorang pak soak. (^^,) jangan marah geng.

Hendak dijadi berita, hari tok anaknya jatuh sakit. Menurut ceritanya dekat kamek, pagi tadik anak nya ngerak nya dari tidur, dan bila bangun anaknya rebah di depan mata nya empun. Secepat kilat nya ngan bininya begegas ke spetar. Dalam perjalanan ke spetar ya banyak hal terjadi. Bini nya driving sik pakei spec (rabun), ada urang sik maok berik jeraya sampe kenak teriak, dresser spetar yang sik tauk reti… banyak ada jak halangan. Si bapak tok tek sanggup neriak jeraol yang sik berik jeraya, sanggup maok numbuk dresser yang sik tauk reti ya, semata-mata maok anaknya selamat.

Tersentuh hati kamek bagaimana seorang yang keras hati telah menggunakan kekerasannya demi kasih sayang kepada anaknya. Being bad is not really bad at all. Tadik maok nangisnya depan kamek madah betapa susahnya hati bila anaknya masok spetar pagi tadik. Alhamdulillah setakat petang tek udah beransur pulih anaknya.

Kasih ibu bawa ke syurga. Kasih ayah bawa bahagia. Ingat anak-anak, jangan jadi durhaka. Doakanlah kedua mereka, kerana anak yang soleh akan bahagia hidupnya di dunia dan akhirat.

Baruk kamek lekak kelaka ngan mak tek. Paduhal haris demam juak. Memang musim nya tok…. (‘.’)

2 comments:

  1. haris demam sbb mulut nya ceredit glak...

    ReplyDelete
  2. ehe, pande madah kaki tangan nya penat...
    nasib jak nya cerdit giya... tauk kita bila nya sakit

    ReplyDelete